Welcome to the Philippines! - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Doranda - WaarBenJij.nu Welcome to the Philippines! - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Doranda - WaarBenJij.nu

Welcome to the Philippines!

Blijf op de hoogte en volg Doranda

04 Mei 2016 | Filipijnen, El Nido

Na een tussen landing in China zijn we maandag ochtend gearriveerd in Manila. Deze stad doet me denken aan Bangkok, lekker druk en chaotisch alleen mist deze de de gebouwen en zijn hier met name veel krotten te vinden. Druk dat al een stempel op de rest van de Filipijnen? We zullen zien!

Eindelijk aangekomen na een lange zoektocht in de snikt hete zon (38C+, met een lange spijkerbroek) bij het "Wanderers Guest House". We eens waar 800 PHP betaald omgerekend nog geen €15 voor een bed. Tja een bed... daar was ook echt alles mee gezegd, in de kamer past ook echt alleen een bed! Aangezien er geen airco was hebben we die dag/nacht wel 3x de gezamenlijke douche gebruikt om af te koelen aangezien het hier ook s'nachts 25C+ is.

Hans had het meteen al gehad in Manila dat we dezelfde dag nog een vliegticket voor de volgende dag hebben gekocht naar het eiland Palawan. Daar aangekomen op het vliegveld van Puerto Princesa moest het vliegtuig vol op de rem omdat dit vliegveld wat maar liefst bestaat uit 1 landingsbaan gelegen ligt op het smalste gedeelte van het eiland.

Het verbaast me hoe weinig toeristen er hier zijn! Maar uiteraard kom je overal Nederlanders tegen dus ook hier. Zij hebben ons nog wat tips van de hand gedaan. Zoals het pinnen val geld. Waar je geld kan pinnen moet je zoveel mogelijk geld uit de muur trekken als kan, aangezien de automaten hier meer leeg zijn als vol! Bij elke transactie wordt 200 PHP (€4) gerekend en je kan maar maximaal 4000 PHP (€80) pinnen.. Ja dat schiet lekker op.

Na een overnachting in Puerto Princesa in een voor hier begrippen luxe accomodatie (lees airco) maar wel een emmer met schep als douche. Zijn we de vanochtend vertrokken richting El Nido. Terwijl ik dit verhaal schrijf zit ik in de "public bus" wat al een avontuur van zichzelf is.. Maarja klagen mag niet, voor een dubbeltje kun je ook niet eerste rang zitten he!

Wordt vervolgd!

• 07 Mei 2016 - 22:50

De Kantertjes Van Het Esp:

Fijn te horen dat jullie goed aan gekomen zijn.
    Op naar het volgende avontuur!
    Nog veel plezier

• 09 Mei 2016 - 10:35

Steffie:

Leuk om je ervaringente lezen!
    Als ik dit zo lees, heb ik het idee dat alles back to Basic is. Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe "Back to Basic" de wc's zijn!? Gat in de grond?

Veel plezier in ieder geval!

Gr.

Steffie