River Kwai - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Doranda - WaarBenJij.nu River Kwai - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Doranda - WaarBenJij.nu

River Kwai

Blijf op de hoogte en volg Doranda

06 Augustus 2013 | Thailand, Ban Nong Bua (1)

Hallo!!

Gisteren zijn we om 6u opgestaan, wat een tijd voor als je op vakantie bent!! Rond een uurtje of 7 zijn we vertrokken naar het gebied rond de River Kwai.

In de ochtend hebben we een bezoek gebracht aan de lokale treinmarkt, alle producten liggen op en naast het spoor. Toen de trein eraan kwam (4x per dag) werden alle kraampjes ingeklapt, en passeerde de trein op enkele centimeters van onze neus! De NS zou dit nooit goedkeuren, maar hier in Thailand kan alles!

Daarna zijn we op de trein gestapt in Wang Yen om vervolgens een rit te maken over de Death Railway, tijdens de bouw van dit spoor in de tweede wereldoorlog zijn er vele krijgsgevangenen overleden, 1 persoon per 2 meter (spoorweg is 400 kilometer lang).

Aan het einde van de middag zijn we vertrokken richting onze accommodatie. Onderweg zijn we nog even gestopt om wilde apen te voeren :-).

Eenmaal aangekomen in Kanchanaburi, zijn we naar onze drijvende accommodatie op de rivier gegaan - wat een spectaculair uitzicht!! Natuurlijk konden wij het niet laten om een frisse duik te maken in de rivier, waarbij je door de sterke stroming langs alle drijvende huisjes komt - wat uiteraard leuke filmpjes en foto's heeft opgeleverd!

Vandaag zijn we naar de Erawan watervallen geweest, dat uit 7 niveaus bestaat. Bij het zevende niveau hebben wij een verfrissende duik gemaakt in het helder blauwe water - dat hadden we wel verdient na een zweterige tocht naar boven. Tevens kregen wij daar ook een scrub-behandeling van de knabbelende visjes.

In de namiddag was het tijd voor geschiedenisles! Een museum en de herdenkingsplaats bezocht van overledenen van de Death Railway. Ook snel nog even een kort bezoekje gebracht aan de beroemde brug over de River Kwai.

Na een vermoeiende dag een heerlijke duik genomen in het zwembad van het Spa resort, ook in Kanchanaburi waar we momenteel zitten.

Morgen vertrekken we richting Ayutthaya, voor de tempel-tour.

Voor nu zeg ik welterusten allemaal!!

• 06 Augustus 2013 - 21:00

Paul En Joke Boumans:

Hoi Doranda,
    Ik hoor het wel, je vermaakt je uitstekend.
    Zoals je misschien nog weet, wij zijn er ook eens geweest dus jouw verhaal klinkt ons bekent in de oren.
    Geniet er van en blijf schrijven zodat wij ook tussen ons werk door wat mee kunnen genieten.

Gr Roy, Iris, Joke en Paul.
    xxxx

• 07 Augustus 2013 - 07:08

Paps En Mams:

ha meissie,

Het is wel mooi om jullie op deze manier te volgen, zo hebben wij ook een beetje vakantie.
    Het zal daar wel bloedje heet zijn en is een frisse duik zeker welkom!
    Dames op naar het volgende.

Gr. Paps en mams

• 07 Augustus 2013 - 09:23

Mayke:

Wow dames ! Klinkt allemaal super gaaf zeg !! Ik, anti vakantieganger zeker voor zon lange tijd, word er bijna jaloers van!! Klinkt echt heel gaaf en ben natuurlijk mega benieuwd naar die foto's en filmpjes!!
    Heeeeeel veel plezier nog en groetjes voor jullie alledrie !!

• 07 Augustus 2013 - 18:59

Steffie:

hee door! woow wat een impact allemaal, hartstikke leuk! Ik hoor het al wel, jullie vermaken jullie zeker goed daaro. Waren die wilde apen niet agressief? Een vriend van mijn vader is in Maleisië aangevallen door wat wilde apen. Hij moest echt zijn huis binnen rennen, om van die o zo schattige aapjes af te komen! ;) Hopelijk was dat bij jullie niet zo! geniet ervan! ik kijk uit naar het volgende verhaal!