Monkey Paradise - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Doranda - WaarBenJij.nu Monkey Paradise - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Doranda - WaarBenJij.nu

Monkey Paradise

Blijf op de hoogte en volg Doranda

19 Augustus 2013 | Thailand, Chaweng Noi Beach

Vrijdag ochtend zijn we uitgestapt op het Surat Thani Railway Station. Daar wachtte een busje op ons, om ons naar het Racha Praba Lake te brengen. Even dacht ik dat we al het mooist van Thailand al hadden gezien, maar ook zuid Thailand heeft zo z'n charme. Steile rotsformaties rijzen hoog op uit het meer en vanaf de oever spot je apen slingerend tussen lianen.

Eenmaal aangekomen bij de drijvende accommodatie op het meer, was het uitzicht spectaculair! Wat een groot mooi meer zeg!! Nog lekker gezwommen en nog met een kayak het meer op geweest om de omgeving te verkennen.

's Avonds zijn we nog even op "Wild Life" tour geweest op een eilandje op het meer. Na het eten nog gezellig zitten kletsen met onze Belgische medereizigers.

De volgende ochtend zijn we nog voor het ontbijt met de boot weggeweest om apen te spotten! Uiteraard hebben we deze gevonden, waar ze fruit aan het eten waren en als je niet oplette een grote kans had dat je een stuk fruit op je hoofd kreeg. Begin van de middag zijn we vertrokken richting het Khao Sok National Park.

De afgelopen twee nachten verbleven we in een houten junglecottage naast een rivier, nabij het National Park.

Amy is zaterdags snel naar binnen gevlucht toen de cottages werden geterroriseerd door wilde apen, terwijl Joyce en ik buiten bleven om dit gebeuren vast te leggen. Resultaat: een leuk filmpje en foto's met daarop een aap die onze zak chips en een Breezer (bij gebrek aan beter) jat.

Zondag zijn we naar het Khao Sok National Park geweest. Wat ik in verhouding met het andere National Park waar ik ben geweest nogal vond tegen vallen. De hike die we zouden maken was wat korter omdat er ook kinderen bij waren.

Laat in de middag nog lekker gezwommen in de rivier. Om vervolgens onder het genot van een cocktail de komende trip door te lezen.

Vandaag is het dan eindelijk zo ver! We zijn vanochtend vertrokken richting het eiland Koh Samui om te RELAXEN!!

Momenteel ben ik aan het genieten van het super uitzicht vanaf het strand bij het resort. Vanavond gaan we het nachtleven hier verkennen.
Maar dit was het voor nu...

Ik ga genieten van dit uitzicht!!

• 19 Augustus 2013 - 13:26

Anika :

Haaa Sis!

Oehhhhhhhhhhhh ik ben zo ontzettend jaloers op je trip naar Thailand!
    Gelukkig ben je weer fitter en kan je ook meer genieten van alles om je heen.
    Dat die apen chips en alcohol stelen wil vast iets zeggen over de opvoeding van die apen daar!
    Hier in het skonne Bakel gaat alles goed.
    De konijnen zijn nog niet weggerend en je moestuin heeft zelfs extra planten gekregen =P
    Ik kijk uit naar zaterdag zodat je de verhalen die je eerder hebt geschreven kan onderbouwen met de foto's en filmpjes die gemaakt zijn.
    Veel plezier vanavond, and remember: 'What happens in Thailand, stays in Thailand'!

Liefs x

• 19 Augustus 2013 - 16:52

Paps En Mams:

Ha meissie,
    Weer een mooi verhaaltje gemaakt.
    Mooi om je avonturen te volgen, daar in dat apenland.
    Geniet er nog maar lekker van het is jullie laatste week!

veel liefs van paps en mams

• 19 Augustus 2013 - 17:29

Wilma:

Genieten meid het is zo verbij

• 19 Augustus 2013 - 18:32

Paul Boumans:

Als ze zich maar niet vergissen en een aap mee naar huis nemen ipv Doranda.

Je lieve oompje. xx

• 21 Augustus 2013 - 09:43

Martien (Pa Van Joyce):

He meiden geniet er nog even van want de thuisreis zit er weer aan te komen ,maar Doranda wat is die ome Paul toch hard uitgevallen naar jouw toe, om jou te vergelijken met een AAP

• 21 Augustus 2013 - 14:00

Steffie:

Haha tijd om te relaxen.....want de dagen voor vandaag waren flink afzien zeker!? Haha