What happend in Thailand, stays in Thailand - Reisverslag uit Esp, Nederland van Doranda - WaarBenJij.nu What happend in Thailand, stays in Thailand - Reisverslag uit Esp, Nederland van Doranda - WaarBenJij.nu

What happend in Thailand, stays in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Doranda

24 Augustus 2013 | Nederland, Esp

Maandag na de lunch hebben we in de azuurblauwe zee bij Lamai Beach, waar ons resort aan lag, gezwommen.

's Avonds zijn we naar Chaweng Beach gegaan om daar een lekkere pizza te gaan eten - dat extra goed smaakte na al dat Thais eten. Vervolgens zijn we nog bij een barretje geweest waar ook wij enige moeite hadden om sommige "ladyboys" van de echte vrouwen te onderscheiden. Na de nodige San Miguel biertjes zijn we gaan dansen in "the Green Mango".

Uiteraard konden de aanwezige mannen de schoonheid van deze Nederlandse dames niet weerstaan - You are so beautiful - jaja dat weten we. Backpackers uit alle landen en streken waren hier vertegenwoordigt, maar tot mijn verbazing heb ik hier geen één Nederlander gesproken. De avond hebben we afgesloten in een andere club met onze nieuwe buitenlandse vrienden.

Dinsdag konden we dan eindelijk voor het eerst echt uitslapen omdat we geen strakke planning hadden, en wat denk je? Ondanks dat we de avond ervoor zijn wezen doorzakken zaten wij keurig aan de ontbijt tafel. Om vervolgens op het strand verder te slapen. 's Middags zijn we op souvenir jacht geweest in Chaweng Beach voor Stef en Mitchel.

Na terugkomst bij het resort toch nog maar even gaan slapen voor we opnieuw de kroeg in duiken, aangezien we misschien toch nog last hadden van de avond ervoor?

Met iets te handtastelijke Italianen -tot zeer grote ergernis van Amy - en met Fransen zijn we deze avond begonnen in de club. Ook deze avond was uiteraard weer multicultureel! En hebben we uiteindelijk nog de sunrise gezien voor we deze avond/ochtend afsloten.

Helaas waren we niet in staat om in de ochtend nog aan het ontbijtbuffet te verschijnen en hebben we een dagje "zon, zee, strand" wel verdiend om weer helemaal opgeladen te zijn voor de beroemde en beruchte "Full Moon Party" op Koh Phangan.

Wat een feest was dat zeg! Beschilderd met verf die oplicht in blacklight lampen zijn we tussen de drie á vijf duizenden feestgangers op het stand van Koh Phangan beland. Wat nog even spannend was toen ik Joyce en Amy uit het oog was verloren tussen al die mensen - en aangezien ik natuurlijk geen geld, telefoon of speedboot ticket had - ik wel heel erg blij was toen ik ze gevonden had.

Wij zouden ons zelf als Nederlanders geen eer aan doen "wij als volk dat geen geduld heeft" een wachttijd van twee uur weten te verkorten tot 20 minuten om met de speedboot terug naar Koh Samui te gaan.

Donderdag ochtend was het helaas zover en zijn we begonnen aan de terugreis naar Bangkok. Taxi, bus, ferry, nachttrein alles kwam aan bot om ons terug te brengen naar Bangkok. Daar hebben we nog wat rond geslenterd in het shopping centrum en China Town om vervolgens 's avonds te vliegen naar Guangzhou om daar onze overstap te maken naar het vliegtuig richting Amsterdam.

Even leek het er op dat we nog een dagje extra vakantie in China zouden hebben aangezien onze check in balie al was gesloten, gelukkig mochten we toch nog mee.

Inmiddels zit ik in de auto richting Bakel en kijk ik terug op een vakantie vol avontuur en cultuur!

Voor de mensen die interesse hebben mogen de foto's en weggelaten reis avonturen komen bekijken/beluisteren.

• 24 Augustus 2013 - 10:37

Wilma:

Ben benieuwd naar je mooie foto en vehalen

• 24 Augustus 2013 - 11:58

Mayke:

Haa die door ! Leuk om ook dit laatste verhaal nog te lezen! We moeten snel iets afspreken om inderdaad die foto's te bekijken en natuurlijk alle verhalen nog is te horen ! Ik ga nu vertrekken voor m'n mini reisje naar Boedapest maar ik spreek je snel !!! Xx Mayke

• 24 Augustus 2013 - 13:12

Anika :

Sisss!!!

Home sweet home!!
    Wat zal jij heerlijk slapen in je 'schone' bedje.
    Lekker chillen en dan straks, fotoooooooooooooooos =)

Liefs x

• 25 Augustus 2013 - 08:25

Paps En Mams:

Wij zijn weer blij dat je weer heelhuids terug bent op het Esp naar veel avontuur en de verhalen.
    Niet alleen wij maar ook het dierenrijk is weer in zijn sas.

Nu kun je er weer fris tegenaan en ga je het laatste schooljaar tegemoet.
    Maar jou kennende ga dit je lukken!!! succes.